Kako izlečiti i sprečiti ragade na dojkama?

Kako izlečiti i sprečiti ragade na dojkama?

Veliki broj žena koje doje suočile su se bolnim ragadama odnosno ranama i povredama na dojkama koje nastaju prilikom dojenja usled pritiska i izvlačenja mleka. Iako nemaju zube bebe umeju desnima jako da stisnu i vuku dojke što pre ili kasnije može stvoriti ranice. Danas postoje razna sredstva za negu bradavica tokom dojenja i otklanjanje ragada, a ja ću vam u ovom postu preneti svoja iskustva.

Pošto nisam imala dovoljno mleka, dok sam ležala posle carskog reza sedam dana u porodilištu, moja ćerka, koja je inače vrlo halapljiva, umela je da sisa i po 4,5 sati sa kraćim prekidima da uzme vazduha. Vrlo ispcrpljujuće. Naravno, pedijatrisjske sestre su je dohranjivale kada vide da podoj traje predugo. Inače, volela je više da sisa na levoj dojci koju je na kraju i raskrvarila iako je i desna bila vrlo bolna i imala malu ranicu. Pričala sam sa porodiljama koje su ležale zajedno sa mnom i već imaju iskustva s tim, sa medicinskim sestrama i guglala sam ženske forume.

Jedna babica mi je preporučila sredstvo Multi-Mam na prirodnoj bazi koje ne mora da se ispira pre podoja za koje sam na forumima pročitala da je uglavnom efikasno i da pomaže i otklanja povrede. Neke su mi preporučile AD kapi i pantenol mast kao odlična sredstva, a na forumima sam našla i komentare nekoliko njih koje su tvrdile da je pantenol mast odlična i da ima najbolji efekat.

Odlučila sam da pokušam sa pantenolom jer iz je iz ličnog iskustva provereno odličan za kožu, lak za upotrebu, sadrži prirodne sastojke, a ne ko zna kakvu hemiju i jeftin je naravno - oko 200 dinara dok je Multi-Mam oko 1.500 din. Pantenol mast mazala sam dva dana, tri do pet puta dnevno i već drugi dan rana na raskrvavljenoj levoj dojci je zacelila. Pre svakog podoja brisala sam dojke naravno. Namazala sam ga još nekoliko puta čim su bradavice postale bolne i nije bilo nikakvih rana, a kasnije sam uvela dohranu tako da više nije bilo ni potrebe.

Dobila sam na poklon i silikonske bradavice koje se koriste kada su dojke prirodno ravne ili uvučene ili se uvuku od sisanja, ali ih nisam ni koristila jer nije bilo potrebe mada znam žene koje jesu i kojima su pomogle i zaštitile bradavice od stvaranja ragada. Dakle, pantenol mast sigurno pomaže. Pokušajte ako budete imale ragade jer nemate šta da izgubite. Ako vam ne zaleči skroz možete kupiti Multi-Mam ili AD kapi i kombinovati sa pantenol mašću. 

Коментари