Nega kože u trudnoći

Nega kože u trudnoći 

Sve žene u trudnoći brinu da li će se previše ugojiti kao i da li će im se koža rastegnuti i pojaviti strije. Strije se najčešće kod velikog broja trudnica javljaju na stomaku jer se tu koža, logično, najviše rasteže. Ne postoji recept za suzbijanje strija, ali postoje prevenitivni tretmani koji mogu da pomognu ili da ublaže nastanak i širenje stija odnosno pucanje spoljašenjeg sloja epitela.

Na prvom mestu trudnice treba da piju dosta vode i uzmaju dosta tečnosti (čajevi, prirodni sokovi, supe). Poznato je da voda znatno utiče na elastičnost kože i suzbijanje kako strija tako i celulita. Ja sam u trudnoći pila dosta vode i sokova i jela dosta voća, ali i slanu hranu. Valjda je to bila potreba organizma, pošto mi je pritisak bio konstantno nizak, 90 sa 50,40. Pored unosa tečnosti potrebno je i što više kretanja i fizičke aktivnosti i to pre svega lagane šetnje jer teški fizički napori i telesne vežbe nisu dozvoljene u trudnoći osim nekih laganih u prvom trimestru. Pošto sam radila do osmog meseca pešačila sam svaki dan do i od posla oko 2,5 km - ukupno pet tako da mi je to bilo sasvim dovoljno.

Naravno jako su važni i tretmani sa kozmetičkim preparatima. Iz razgovora sa mnogim trudnicama i porodiljama kao i čitanja ženskih foruma shvatila sam ono što sam već rekla na samom početku da ne postoji recept odnosno lek protiv strija. Mnoge žene su mi preporučile da stomak mažem sa Pavlovićevom mašću koja je dosta masna i sadrži lanolin koji je odličan za negu kože i pospešuje njenu elastičnost. Takođe, mnoge su preporučivale Šaljićev "Striet", zatim maslinovo, bademovo, bebi ulje i druga efikasna ulja i kreme poznatih kozmetičkih proizvođača. Prilikom mazanja ulja ili kreme utrljavajte ih blago masirajući kružnim pokretima. Kožu tela takođe po potrebi ili redovno mažite se hidratantnim i masnim kremama i uljima. Svrab kože je čest simptom rastezanja kože posebno ako je učestala pojava pa ako ga osetite u trudnoći obavezno mažite i masirajte kožu.

Ja sam na kraju kupila kremu Baby skin proizvođača Meilab, koja je slična originalnoj Pavlovićevoj masti s tim što je pakovanje dosta veće i jeftinije (pošto sam mislila da ću se stalno mazati).
Mazala sam stomak skoro svako veče pred spavanje od sredine čevtrtog meseca do kraja petog otrpilike i onda sam prestala jer je već bilo toplo vreme i nisam podnosila da budem "lepljiva". Kada sam ušla u deveti mesec mazala sam oko 15, 20 dana svaki drugi dan uglavnom (tri do četiri puta sedmično) i za divno čudo nisam dobila ni jednu striju. Moja drugarica strije je dobila u osmom mesecu, a moja snajka u devetom, desetak dana pred termin. Drugarica je stomak mazala svaki dan, ujutru i uveče - nekad i u toku dana sa Pavlovićemom mašću i bademovim uljem, a snajka je prestala zbog vrućina i radila je to vrlo retko kad se seti takođe sa bademovim uljem.

Stomak uglavnom počinje značajnije da raste u petom, šestom mesecu, dok naglo i najviše u sedmom i osmom. Zaključak je da nema pravila i da dosta zavisi od same elastičnosti kože i genetskih predispozicija. Znam mnoge žene koje su svakodnevno mazale kožu sa raznim kao i skupim i kvalitetnim uljima i kremama i na kraju su opet dobile strije i one koje nisu uopšte mazale ili neredovno i retko i nije im se pojavila ni jedna jedina strija. Svakako unos tečnosti i kretanje su obavezni i preporučljivi u trudnoći dok kozmetički tretmani i blage masaže kože stomaka i tela mogu da ublaže strije i suzbiju njihovo dalje širenje iako ne mogu da spreče njihov nastanak.

Коментари