Šta je implantacijsko krvarenje?

Šta je implantacijsko krvarenje?

Implantacijsko krvarenje je jedan od prvih, ali ne čestih simptoma rane trudnoće. Ovo krvarenje ima oko 30 odsto trudnica, a nastaje tokom usađivanja oplođene jajne ćelije u uterus - matericu. Javlja se od šest do 12 dana nakon začeća i traje nekoliko dana, uglavnom od pet do sedam dana. Kod mene je trajalo malo duže nego uobičajeno, tačnije devet dana zbog čega sam sumnjala na razna oboljenja i istraživala na internetu šta bi moglo da bude. Otišla sam na pregled kod ginekologa koji takođe nije bio siguran šta je u pitanju upravo zbog toga što je dugo trajalo i predložio je da zakažem papa test i kolposkopiju. Na kraju sam kupila test na trudnoću koji je bio pozitivan, a ja u neverici.

Implantacijsko krvarenje kod mene je bilo oskudno i braonkaste boje i po tome se razlikuje od menstruacije koja je obilna. Kod nekih žena može biti i crvenkasto ili rozikasto. Ono što je bitno je da prepoznate odnosno da posumnjate da se radi o tom krvarenju i predočite to vašem ginekologu. Uz krvarenje javio se i onaj tupi bol u jajnicima sličan menstrualnim bolovima, ali manje jačine.

Pomišljala sam da imam cistu ili upalu pošto sam sklona tome, ali pošto nisam isključila mikro mogućnost trudnoće ipak nisam pila nikakve lekove osim čajne mešavine nevena, koprive i hajdučke trave koja se koristi za ženske tegobe iako ni to nisam smela jer se upotreba nevena ne preporučuje tokom trudnoće.

Ukoliko imate ovakvo ili slično krvarenje, koje naravno može biti posledica i raznih ginekoloških tegoba, a imale ste seksualne odnose nedelju, dve pre toga ili imate redovan seks nikad ne isključujte makar i najmanju mogućnost da je u pitanju implantacijsko krvarenje i obavezno posetite ginekologa kako biste utvrdili šta je u pitanju. Najbolje je da sačekate da krvarenje stane i odete na pregled, a tada takođe možete kupiti i test na trudnoću u apoteci koji bi trebalo da pokaže tačan rezultat s obzirom na to da je u tom periodu prošlo oko dve nedelje od začeća. 

Коментари