Kakva kolica za bebe kupiti?
Jedna od glavnih stavki kod kupovine opreme za bebe pored kreveca su kolica. Razlika je u tome što je krevetac mnogo lakše izabrati nego kolica. Odabir kolica je mnogo komplikovaniji i kompleksniji i zavisi od mnogo faktora i uslova koje morate da uzmete u obzir i razmotrite.
Jedna od prvih stavki je naravno budžet. Ako vam novac ne predstavlja problem možete uzeti koja hoćete i koja vam se sviđaju, ali pre toga morate svakako dobro da se raspitate o funkcionalnosti kolica odnosno da li zadovoljavaju sve vaše potrebe i da li su praktična. Kolica treba da budu lepa, ali njihov izgled nikako nije prioritet.
Kolica za bebe od rođenja
Dakle, prva stavka je vrsta odnosno model kolica. Kolica namenjena za bebe od rođenja do tri godine, odnosno ona koja uglavnom imaju sve položaje naslona za leđa - od ležećeg do sedećeg, najčešće su većih dimenzija i teža su od kišobran kolica. Ta kolica pored svih položaja neretko imaju i razne dodatke kao što su stalci za čaše i flašice, zimska ili navlaka za kišu, torba za mame, veća korpa za odlaganje stvari, a postoje i sistemi 2u1 i 3u1 odnosno kolica u kompletu sa sintezom i te varijante su uglavnom povoljnije nego da nosiljku za auto kupujete posebno.
Neki modeli kolica za bebe od rođenja imaju funkciju prebacivanja ručke napred odnosno u smeru gde majka gleda u bebu što se preporučuje tokom prvih šest meseci života odnosno dok beba ne počne da sedi i da istražuje svet oko sebe. Moderna velika kolica su visoka odnosno dete se nalazi u visini vaših ruku i gledate pravo u njega što je najbitnije tokom prva tri meseca života bebe zbog bliskosti i kontakta očima sa majkom. Iz ličnog iskustva, mada naravno nisu sve bebe iste, ručka već od trećeg, četvrtog meseca može da se prebaci pozadi odnosno u smeru od bebe jer veliki broj beba već od četvrtog meseca počinje da istražuje i razgleda okolinu. Prednosti kolica za bebe od rođenja je multifunkcionalnost odnosno što ih uglavnom možete koristiti od rođenja deteta do njegove treće godine. Mana je što su teža nego kišobran kolica koja su lakša za upravljanje. Mnogo je lakše podići (propeti) uz stepenik ili ivičnjak lagana kolica ili ih zaokrenuti na malom ili uzanom prostoru nego veća kolica ili zaobići rupu ili uzvišenje na putu.
O čemu treba da vodite računa pri kupovini kolica za bebe
Ono o čemu treba strogo da vodite računa pri izboru kolica je gde živite odnosno ako živite na drugom ili višem spratu bez lifta, a nemate mogućnost da ih ostavite u prizemlju teška i velika kolica vam nikako neće odgovarati jer ćete jedva uspeti da ih snesete niz stepenice, a uz stepenice ostaćete bez snage i daha. Prosečna težina većih kolica je od 10 do 12 kg, a mogu dostizati težinu čak i do 17, 18 kilograma dok je prosečna težina kišobran kolica od 6 do 7 kg, a neka mogu biti kilogram, dva teža ili lakša. Mana kišobran kolica je što uglavnom imaju jedan ili dva položaja naslona pa se ne mogu koristiti za decu od rođenja mada ima modela i sa ležećim položajem odnosno za decu od rođenja. Veliki broj roditelja na početku uzme obična kolica, a kada dete počne da sedi kupe kišobran jer su lakša i praktičnija.
Jungle plume kolica teška 4.3 kg |
Prednosti "pocket" - laganih i funkcionalnih kolica
Postoje i kolica koja su laka za nošenje i upravljanje i pritom imaju sve položaje naslona, od ležećeg do sedećeg, a nemaju kišobran sklapanje. To su tzv. "pocket" (eng. džep) kolica koja su naziv dobila jer zauzimaju malo prostora kad se sklope i ona su odličan izbor. Drugi naziv za njih je "lightweight". Ja sam nabavila takva upravo jer živim na drugom spratu bez lifta sa visokim stepeništem i visokim prizemljem. Dobila sam na poklon kolica teška 8.8 kg i to mi je čak bilo teško da snosim svaki dan zbog čega sam ih prodala i kupila Jungle Plume kolica sa laganim aluminijumskim ramom teška svega 4.3 kg koja pritom imaju skoro sve ostale funkcije i dodatke: prebacivanje ručke napred, sve položaje naslona, udoban i mek uložak za sedište koji se pere u mašini, podešavanje naslona za noge u tri nivoa, navlaku za kišu, veliku tendu, korpu za stvari i prezadovoljna sam. Jungle plume kolica su laka za upravljanje i lako se sklapaju na dugme jednom rukom. Takođe, vrlo su povoljna - koštaju oko 10,11 hiljada dinara tako da sam sa njima rešila problem kupovine laganih kišobran kolica jer su ona praktično 2u1. Jedina mana im je kao i kod većine ostalih je što kad je ručka prebačena napred kolica je mnogo teže podići uz stepenik ili ivičnjak jer je dete na suprotnoj strani i "preteže" mada sam ja samo kratko prebacivala ručku jer je moja devojčica već sa četiri meseca "zverala" svuda oko sebe. Postoje u nekoliko kombinacija boja, od crno-drečavo žute do svetlo roze. Ja sam kupila neutralni crno-bež model. Na tržištu od nedavno je u ponudi i model Chicco "pocket" kolica pod nazivom "ohlala" koja su po izgledu gotovo identična Jungle Plume, a lakša su od njih za pola kilograma odnosno teška su samo 3.8 kg.
Veća kolica - nepraktična za putovanja, ali se truckanje u njima uglavnom slabije oseća
Takođe, vodite računa ukoliko ćesto putujete autom i kolica držite u gepeku jer velika kolica ne mogu da stanu u svaki gepek ili zauzmu ceo prostor u njemu pa nemate mesta da ostavite druge stvari zbog čega su kišobran ili neka druga lakša i manja kolica mnogo praktičnija. Prednost većih kolica tokom vožnje je što su uglavnom stabilnija i čvršća jer im je ram deblji i jači kao i točkovi pa dete ne oseća toliko truckanje kao kad se vozi u laganim kolicima.
Postoje kolica sa četiri ili tri točka koji mogu biti duplirani ili ne i uglavnom su većih dimenzija nego kod kišobran kolica. Zadnji točkovi imaju kočnice dok ih ostali točkovi mogu imati uz amortizere ili bez njih. Većina kolica ima plastične točkove dok su gumirani ili gumeni znatno ređi i skuplji naravno. Točkovi obloženi gumom su znatno otporniji na oštećenja - ugnječenja, orgebotine i slično, a druga prednost je što se "ne čuju" tokom kretanja kao plastični točkovi. Mana je što su gumeni točkovi teži. Neki kažu da su mnogo lakša za upravljanje ona sa tri točka, drugi opet kažu da su ona nezgodnija i manje stabilna. Nekima ne odgovaraju ona sa duplim točkovima. Prenosim vam različita iskustva drugih koja sam čula jer svi drugačije doživljavaju vožnju bebe u kolicima.
Sistemi kolica 2u1, 3u1
Kao što sam veća rekla sistemi kolica 2u1, 3u1 idu u kompletu sa sintezom koju možete staviti u ram kolica ili u auto kao nosiljku. Ova kolica su teža posebno ako sintezu namontirate na njih, ali su uglavnom povoljnija varijanta nego da posebno kupujete kolica i sintezu. Još bolja i povoljnija varijanta je da odmah uzmete auto sedište za grupu od 0 do 18 kg ili od 0 do 25 kg koja imaju više položaja naslona i namenjena su za decu od rođenja do četvrte godine života. Nije velika razlika u ceni između njega i sinteze koju možete koristiti najduže do detetove prve godine. Od četvrte godine dete uglavnom počinje da sedi na busteru, samo sedište bez naslona, koji uglavnom košta oko 2 hiljade dinara. U nekom od narednih postova pisaću o auto sedištima.
Kišobran kolica - prednosti i mane
I konačno dolazimo do kišobran kolica. Ova kolica uglavnom su namenjena deci uzrasta od šest meseci do tri godine odnosno uglavnom imaju jedan ili dva položaja naslona, sedeći i polusedeći mada postoji manji broj kišobran kolica koja imaju i ležeći ili poluležeći položaj i mogu se koristiti i za decu od rođenja. Prednost kišobran kolica je lako sklapanje (sklapaju se u vertikalu), manje dimenzije i manja težina. Kišobran kolica uglavnom su teška od 5 do 8 kg i zauzimaju manje prostora pa su mnogo praktičnija za putovanja nego veća kolica i lakša su za upravljanje, odnosno okretanje i zaobilaženje. Ova kolica uglavnom imaju manju korpu za odlaganje stvari ili je nemaju, neka imaju navlaku za noge, stalke za čaše i flašice i dodatke poput torbe za mame i slično uglavnom nemaju. Inače gotovo sva kišobran kolica nemaju mogućnost prebacivanja ručke napred što je i logično s obzirom na to da se koriste uglavnom od šestog meseca života bebe.
Letnja kišobran kolica
Postoje i ultra lagana letnja kolica čija težina varira od 3.5 do 6 kg najviše. Letnja kolica takođe imaju kišobran sklapanje i jedan ili dva, neka ali retko i tri položaja naslona. Sva letnja kolica su manjih dimenzija sa manjim točkovima, a njihov naslon za razliku od običnih kišobran kolica nije postavljen ili punjen odnosno napravljen je uglavnom samo od impregniranog ili nekog drugog platna što može biti malo neudobno za sedenje. Neka imaju malu korpu, ali uglavnom su bez korpe. Takođe, veliki broj ovih kolica nema tendu i ja ne preporučujem takva kolica jer je leti neophodno dete zaštiti od sunca. Znam nekoliko ljudi koji su ne razmišljajući uzeli ta bez tende i posle su muku mučili kako da zaštite dete, stavljati su kapice, kačkete, naočare za sunce. Tenda ipak pruža mnogo veću i sigurniju zaštitu tako da je moj savet da ako uzimate letnja kolica uzmete ona sa tendom jer svakako možete da je sklopite ili skinete ako nema sunca, a takođe će štititi vaše dete i od kiše i iznenadnih letnjih pljuskova.
Na šta obavezno treba da obratite pažnju kod kupovine malih i laganih kolica
Mana malih kolica je što bez obzira što su mnoga od njih namenjena za decu do 15 kg odnosno do tri godine dešava se da ih krupnija deca prerastu odnosno ako je sedište prekratko deci vise noge zbog čega je bitno da obratite pažnju da li kolica imaju oslonac za noge i da li je podesiv i više nivoa kako bi dete moglo da stavi noge na njega da ne vise. Druga stvar je širina sedišta odnosno neka sedišta su mnogo uska pa detetu ubrzo postanu knap odnosno nema prostora da se pomera. Ja sam prilikom kupovine nosila metar i upoređivala. Na internetu uglavnom imaju naznačene dimenzije u opisu proizvoda, ali imajte u vidu da su to ukupna širina, dužina i visina sklopljenih i rasklopljenih kolica, a vama su bitne mere sedišta sa naslonom. Zato je najbolje je da vi izmerite jer što je sigurno sigurno je posebno što izgled često zna da prevari. Neka kolica imaju širok i masivan ram pa izgledaju kabasto, ali kada izmerite dužinu i širinu sedišta i naslona dimenzije budu iste kao kod nekih manjih kolica ili razlika bude mala, od 1,2 do 5,6 centimetara tako da strogo vodite računa o tome.
Nadam se da je ovaj tekst bio koristan i da ćete prilikom kupovine razmotriti ono što vam je prioritetno i bitno kako biste odabrali prava kolica, ona koja vam odgovaraju ili vam se sviđaju.
Коментари
Постави коментар